آموزشی

علت سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین

علت-سرریز-شدن-آب-رادیاتور-بعد-از-خاموش-کردن-ماشین

علت سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین

سیستم خنک کننده ماشین نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد به همین باید مشکلات آن را جدی بگیرید. ما در این مقاله به بررسی سرریز شدن آب از رادیاتور ماشین پرداخته ایم تا با علت این مشکل آشنا شوید.

آب رادیاتور یا ضد یخ ماشین برای تنظیم دمای خودروی شما ضروری است. همچنین این مایع برای ماندن در یک سیستم کاملاً بسته طراحی شده است. اگر خودروی شما مشکل “سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین” دارد، نیاز است علت این موضوع را بدانید و از آسیب های بیشتر جلوگیری کنید.

به همین منظور در زیر مواردی برای بررسی علت سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت، پس تا پایان همراهمان باشید.

علت سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین

سطح آب رادیاتور

مطمئن شوید که سطح مناسب آب رادیاتور در خودروی شما وجود دارد. پر شدن بیش از حد مخزن می تواند علت سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین باشد.

درپوش رادیاتور

درپوش رادیاتور اولین چیزی است که باید بررسی شود، این درپوش ها اکثراً قابل دسترس و ارزان قیمت هستند که در صورتی خرابی می توانید جایگزین کنید. علت سرریز شدن آب رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین ممکن است به سادگی شُل شدن یا آسیب دیدن درپوش رادیاتور باشد که آب رادیاتور را در جایی که باید، نگه نمی دارد.

درپوش رادیاتور طوری طراحی شده است که امکان دسترسی به سیالات در یک سیستم بسته را فراهم می کند. آب رادیاتوری که برای خنک سازی موتور استفاده می شود، وقتی در فشار خاص نگه داشته شود، این کار را با حداکثر بازده انجام می دهد. دفترچه راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید تا بدانید که این درپوش کجاست و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

ترموستات

مشکل ترموستات ماشین معمولاً باعث روشن شدن چراغ چک می شود، اما ممکن است ترموستات مشکل داشته باشد ولی کامپیوتر خودرو متوجه این موضوع نشود. یک ترموستات خراب می تواند علت سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین باشد.

واتر پمپ

واتر پمپ خراب جریان سیال را از طریق سیستم خنک کننده کند یا متوقف می کند که در نتیجه منجر به گرم شدن بیش از حد خودرو می شود. هنگامی که واتر پمپ ماشین شما خراب شده است، آب رادیاتور را روی زمین و یا در اطراف واتر پمپ خواهید دید. در واقع خرابی واتر پمپ یکی دیگر از علت های سرریز آب رادیاتور است که لازم است آن را مدنظر قرار دهید.

رادیاتور

اگر درپوش رادیاتور، ترموستات و پمپ آب مشکلی نداشته باشند، به احتمال زیاد به دلیل مشکل رادیاتور ماشین، آب رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین سرریز می کند. در خودروهای قدیمی، رادیاتور از مس و آلومینیوم ساخته می شد و در خودروهای مدرن تر، رادیاتور حاوی مقدار زیادی پلاستیک است. رادیاتورهای پلاستیکی وزن کمتری دارند، اما زودتر خراب می شوند. در صورت مشاهده نشتی، تعویض کامل رادیاتور ماشین توصیه می شود.

ترک خوردگی و نشتی سرسیلندر یا بلوک سیلندر

اگر هنگام برداشتن درپوش رادیاتور حباب های هوا یا مقداری حالت جوش آوردن را در مایع می بینید، ممکن است سرسیلندر یا بلوک سیلندر ترک خورده باشد. برای بررسی این موضوع هرگز زمانی که خودرو داغ است درپوش رادیاتور را برندارید. توصیه می شود ماشین خود را به مکانیکی ببرید تا افراد متخصص این موضوع را بررسی کنند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر شما هم مشکل سرریز شدن آب از رادیاتور بعد از خاموش کردن ماشین را داشته‌اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

Hits: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *